Jednym z najczęstszych obszarów, w których wspieramy naszych klientów są przetargi logistyczne. W tych projektach najważniejszymi czynnikiami do osiągnięcia sukcesu są przejrzysty i wiarygodny proces wyboru operatorów 3PL oraz kompkeksowe zarządzanie okresem przejściowym.

Większość naszego zespołu pracowała dla wiodących firm 3PL na wyższych stanowiskach kierowniczych i w rolach analitycznych. Zdobyte doświadczenie pozwala na pełne zrozumienie tego, co kryje się za propozycjami i obietnicami oferentów. Nasze doświadczenie zbieraliśmy, uczestnicząc w ponad 100 przetargach o łącznej wartości kilku miliardów euro. Dzięki temu jesteśmy biegli w ich zarządzaniu oraz możemy pochwalić się innowacyjnymi procesami i narzędziami wspierającymi klienta w wyborze odpowiedniego operatora.

Naszych klientów wspieramy od wczesnego etapu wyboru operatorów, poprzez koniec procesu przetargowego, aż do momentu, gdy klient i operator podpiszą ze sobą umowę. Nasza praca nie kończy się w tym miejscu, kontynuujemy nasze wsparcie podczas wdrażania operacji i otaczamy opieką projekt aż do pomyślnej stabilizacji operacji.

Przeprowadzenie zmiany operatora 3PL wymaga nie tylko skupienia się na „nowej” operacji, ale przede wszystkim na zarządzaniu projektem jako całością, co oznacza również stworzenie kompleksowego planu przeniesienia operacji od poprzednigo operatora. Posiadamy praktyczne umiejętności przeprowadzania ambitnych i wymagających programów transformacji operacji. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w tej dziedzinie wiemy dokładnie, jak proaktywnie zarządzać ryzykiem wyjścia i uruchomienia nowego magazynu na każdym poziomie złożoności operacji.

Etapy przetargu

Nasze sprawdzone podejście jest podzielone na następujące etapy:

Istotne kwestie

Niezależnie od tego, czy wybranym modelem współpracy będzie "closed book" (taryfy oparte na aktywnościach), czy "open book", nasz sposób wyceny umożliwia gromadzenie przejrzystych i łatwych do porównania ofert od uczestniczących 3PL, z pełnym wglądem w elementy i logikę stojącą za kalkulacją kosztów. Korzystając z naszego zestawu narzędzi porównawczych, łączymy poszczególne czynniki kosztowe z wydajnością pracy, sprzętu oraz z utylizacją przestrzeni, materiałów i usług zewnętrznych.

Powyższe podejście zmniejsza ryzyko wyboru operatora, który "zapomniał" uwzględnić ważne elementy kosztowe w ofercie, przez co wygląda ona na tańszą, niż jest w rzeczywistości! Firmy 3PL doceniają współpracę z nami i korzystanie z naszej metodologii, ponieważ pomaga im to uniknąć zawarcia nierentownego kontraktu przez pomyłkę lub przeoczenie po swojej stronie.

Nasz udział

Często bezpośrednio prowadzimy proces negocjacji w imieniu naszych klientów. Możemy również wspierać zespoły zakupowe/logistyczne klienta z "tylnego siedzenia". Wybrany model naszego zaangażowania w projekt w całości zależy od preferencji klienta oraz jego zasobów.

Chcesz wiedzieć więcej?

Skontaktuj się z naszym Starszym Partnerem
Piotrem Karbowiakiem

LUB

Zostaw nam wiadomość poprzez formularz kontaktowy

Case Studies

Wybrane projekty

Kompleksowe zarządzanie przetargami na realizację zamówień magazynowych i e-commerce w Polsce i we Włoszech

Negocjacje, kontraktowanie 3PL odpowiedzialnego za organizację dystrybucji dla wiodącego sprzedawcy detalicznego w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech

Strategia, dokumentacja i realizacja przetargów transportowych. Planowanie tras.

Kompleksowy przetarg, negocjacje, zawieranie umowy i wdrożenie operacji 3PL w zakresie magazynowania i dystrybucji.

Przetarg na operatora 3PL (centrum dystrybucyjne oraz transport krajowy i międzynarodowy), negocjacje i zawieranie umów oraz optymalizacja zapasu.

Przebudowa łańcucha dostaw suchej żywności i produktów niespożywczych wiodącej polskiej sieci detalicznej. Do zakresu obowiązków należały planowanie, zamawianie, zarządzanie zapasem, wybór lokalizacji magazynu, zarządzanie przetargiem na nowego operatora 3PL (magazyn i transport) oraz wsparcie wdrożeniowe.

Prowadzenie przetargu na operatora 3PL, negocjacje i zawieranie umów (magazyn i transport)

Przeprowadziliśmy konkurencyjny przetarg oraz wypracowaliśmy model kosztów „logistyki wewnętrznej” w celu przygotowania uczciwego porównania i miarodajnego Business Case’u dla udziałowców w projekcie.

Konsolidacja i usprawnienie procesów magazynowych. Wybór i zakontraktowanie nowej operacji.

Wybór i zakontraktowanie operatora 3PL dla wielokanałowego DC (70.000 m2). Wybór i zakontraktowanie dostawcy rozwiązania automatyzacji magazynu. Wdrożenie wybranego rozwiązania.