warsaw

Informacje o projekcie

  • Usługi
    • Optymalizacja magazynowania
    • Optymalizacja sieci transportowej
    • Przeprowadzenie przetargu
  • Klient: Wiodąca sieć detaliczna
  • RegionPolska

Nasza rola w projekcie

  • Zarządzanie projektem
  • Uczestnictwo w Komitecie Sterującym
  • Wsparcie wiedzą merytoryczną
  • Opracowanie umowy z operatorem logistycznym, opartej na najlepszych praktykach oraz wprowadzenie procedur kontrolnych w dziale Łańcucha Dostaw, w tym szkolenie zespołu klienta
  • Prowadzenie przetargów i negocjacji z dostawcami usług logistycznych
  • Pomoc w przygotowaniu Business Case’u

Sytuacja

Nasz klient, jedna z najbardziej rozpoznawalnych sieci detalicznych w Polsce, posiada sieć 115 sklepów na terenie kraju.

Firma zmagała się z wysokimi kosztami logistycznymi, spowodowanymi m.in. przez nadmierną liczbę magazynów w relacji do przepływów towarów do sklepów. Procesy magazynowe, zwłaszcza kompletacja, były nieefektywne, co wprowadzało dodatkową złożoność i generowało wysokie koszty.

Dodatkowo, warunki dostawy zapewniane przez operatora logistycznego nie były dostosowane do potrzeb naszego klienta, co nadmiernie komplikowało proces transportu.

Wyzwanie

Nasz klient potrzebował początkowo kompleksowego audytu, by określić, które obszary procesów magazynowych i transportowych wymagają optymalizacji. Zadaniem Graphene Partners było wykrycie nieefektywności i zastosowanie naszego doświadczenia w celu reorganizacji dostaw towarów spożywczych i innych kategorii produktowych do sklepów. Prace obejmowały optymalizację procesów magazynowych i kompletacji, jak również dobór i kontraktowanie odpowiednich operatorów logistycznych zarówno dla magazynów, jak i sieci transportowej.

Działania

  • Kompleksowy audyt procesów magazynowych
  • Przeprojektowanie magazynu, strategii kompletacji i składania zamówień
  • Zrekonstruowanie i wdrożenie nowego sposobu dostarczania suchej żywności i produktów niespożywczych do sklepów
  • Skonstruowanie nowej umowy handlowej z lepszymi zasadami rozliczania dostawców
  • Wybranie w procesie przetargu nowego operatora logistycznego dla magazynów i transportu
  • Opracowanie i wdrożenie nowych systemów i procesów do operacji

Wyniki

Skupienie na łańcuchu dostaw pomogło klientowi osiągnąć ważne cele strategiczne, co przyczyniło się do dalszego rozwoju biznesu.

Zwiększenie świadomości najlepszych praktyk w zarządzaniu łańcuchem dostaw u kadry zarządzającej naszego klienta było jednym z ważniejszych sukcesów. Dzięki wsparciu zarządu, te praktyki stały się częścią codziennej pracy organizacji, przynosząc jej stałe i długotrwałe korzyści.

Informacje o projekcie

  • Usługi
    • Optymalizacja magazynowania
    • Optymalizacja sieci transportowej
    • Przeprowadzenie przetargu
  • Klient: Wiodąca sieć detaliczna
  • Region: Polska

Nasza rola w projekcie

  • Zarządzanie projektem
  • Uczestnictwo w Komitecie Sterującym
  • Wsparcie wiedzą merytoryczną
  • Opracowanie umowy z operatorem logistycznym, opartej na najlepszych praktykach oraz wprowadzenie procedur kontrolnych w dziale Łańcucha Dostaw, w tym szkolenie zespołu klienta
  • Prowadzenie przetargów i negocjacji z dostawcami usług logistycznych
  • Pomoc w przygotowaniu Business Case’u

Chcesz wiedzieć więcej?

Skontaktuj się z naszym Starszym Partnerem
Markiem Dymarskim

LUB

Zostaw nam wiadomość