Zapewniamy kompleksowe wsparcie w zakresie transportu, wykorzystując nasze bogate doświadczenie w projektowaniu, optymalizacji i zarządzaniu sieciami transportowymi. Pomagamy naszym klientom w poszukiwaniu ulepszeń pod względem jakości, wydajności i kosztów.

Nasze portfolio obejmuje szeroki zakres branż, od produktów suchych, przez świeże, mrożoną żywność, artykuły FMCG, aż po branżę motoryzacyjną i towarów przemysłowych. Nasi klienci to producenci, tradycyjne sieci handlowe i sprzedawcy e-commerce.

Graphene Partners ma praktyczne doświadczenie w optymalizacji transportu całopojazdowego (FTL) i drobnicowego (LTL), oraz w tworzeniu efektywnych rozwiązań dla dystrybucji ostatniej mili, takich jak dostawy bezpośrednio do sklepu, Vanselling i dostawy do domu z obsługą przez dwie osoby. Zajmowaliśmy się także dedykowanymi usługami oraz kompleksowym zarządzaniem usługami logistycznymi 4PL, cross-dockingiem i konsolidacją przepływów zaopatrzeniowych.

Nasz udział w projektach obejmuje:

Szybki audyt operacji transportowych

Zwykle proces rozpoczynamy od ekspresowego audytu operacji transportowych. Nasi eksperci analizują obecną sytuację i tworzą benchmark, służący do porównania systemu transportowego na bazie swojego wieloletniego doświadczenia, co pozwala im zbadać i wykryć niedociągnięcia w jakości usług i przeszacowane koszty.

Na tym etapie identyfikujemy szybkie usprawnienia, które pozwolą osiągnąć redukcje kosztów i zoptymalizują sieć, a następnie w razie potrzeby przedstawiamy potencjalne korzyści związane z dogłębniejszą reorganizacją procesów.

Wybór najlepszego środka transportu

Jeśli ekspresowy audyt wskaże znaczne korzyści związane z dogłębną reorganizacją procesów, tworzymy kompleksową ocenę sieci transportowej. Po zebraniu szczegółowych danych transakcyjnych dotyczących przepływu towarów tworzymy model, który jest narzędziem badawczym służącym za punkt wyjścia do dalszej analizy i opracowywania zaleceń. Podczas tworzenia oceny porównujemy istniejącą sieć transportową z najlepszymi praktykami rynkowymi i zwracamy uwagę na czynniki kosztowe. Do przedstawienia naszych rekomendacji wybieramy optymalną alokację przesyłek między różnymi podejściami, do których zaliczamy:

  • Logistykę kurierską
  • Ładunki drobnicowe
  • LTL
  • FTL
  • Dedykowaną sieć
  • Cross-docking
  • Break-bulk
  • Konsolidację przesyłek przychodzących
  • Rozwiązania 4PL

Złożona optymalizacja

W przypadku bardziej złożonej optymalizacji, np. gdy trzeba zweryfikować liczbę i lokalizację magazynów i platform cross-dockingowych, oferujemy usługę Projektowania i Optymalizacji Sieci.

Optymalizacja własnej floty

Nasz zespół wspiera klientów w optymalizacji wykorzystania posiadanej/wynajmowanej floty oraz w rozwiązywaniu problemów związanych z czasem pracy kierowców. Pomagamy także w procesie decyzyjnym związanym z dylematem „make or buy”, dostarczając naszym klientom kompleksowy model TCO (Całkowity Koszt Posiadania).

Zarządzanie przetargiem transportowym i zawarcie umowy

Wspieramy klientów w procesie zamawiania obsługi logistycznej i negocjacji z przewoźnikami, producentami flot i dostawcami.

Najczęstsze argumenty przemawiające za naszym wsparciem

  1. Optymalizacja kosztów i poprawa jakości usług
  2. Nieefektywne wykorzystanie zdolności transportowych i floty samochodowej
  3. Niezadowalająca wydajność dystrybucji i niedotrzymywanie terminowości dostaw
  4. Rozszerzenie lub zmniejszenie zasięgu dystrybucji
  5. Przeniesienie lub utworzenie nowych magazynów oraz centrów dystrybucyjnych
  6. Prowadzenie negocjacji związanych z wyborem nowego dostawcy
  7. Wsparcie we wdrażaniu lub zarządzaniu projektem wypracowanych zmian
  8. Niedobór kierowców
  9. Problemy z niewystarczającym czasem pracy kierowców
  10. „Minimum logistyczne” nie jest optymalne

Chcesz wiedzieć więcej?

Skontaktuj się z naszym Starszym Partnerem
Piotrem Karbowiakiem

LUB

Zostaw nam wiadomość poprzez formularz kontaktowy

Case Studies

Wybrane projekty

Negocjacje, kontraktowanie 3PL odpowiedzialnego za organizację dystrybucji dla wiodącego sprzedawcy detalicznego w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech.

Strategia, dokumentacja i realizacja przetargów transportowych. Planowanie tras.

Przemodelowanie strategii dystrybucji i transportu. Opracowanie planu wdrożenia złożonej dystrybucji opartej o HUB i mniejsze platformy.

Kompleksowy przetarg, negocjacje, zawieranie umowy i wdrożenie operacji 3PL w zakresie magazynowania i dystrybucji.

Kompleksowy audyt operatora 3PL oraz program usprawnień dla magazynu i transportu.

Przetarg na operatora 3PL (centrum dystrybucyjne oraz transport krajowy i międzynarodowy), negocjacje i zawieranie umów oraz optymalizacja zapasu.

Przekształcenie sieci dystrybucyjnej z modelu opartego na małych dystrybutorach z dwoma oddzielnymi kanałami dystrybucji dla różnych kategorii produktów w ujednolicony model oparty na operatorach logistycznych. Outsourcing floty do logistyki wtórnej. Wybór i zakontraktowanie operatorów.

Ogólnoeuropejski przetarg na operatora logistyki pierwotnej.

Likwidacja aktywów i restrukturyzacja dystrybucji ostatniej mili.

Przygotowanie strategii logistycznej na lata 2017-2022. Porównanie istniejących rozwiązań z najlepszymi praktykami.

Modelowanie sieci. Przeprojektowanie lokalizacji węzłów transportowych.

Wsparcie regionalnej firmy 3PL w optymalizacji operacji magazynowych i transportowych oraz w opracowaniu planu dochodowego w średnim i długim terminie, w tym wsparcie w zarządzaniu relacjami z klientami i przeprojektowaniu struktury organizacyjnej.

Przeprojektowanie procesów magazynowe i model sieci transportowej dla wiodącego producenta i dystrybutora produktów ogrodniczych. Zapewnienie ponad 10% rocznych oszczędności w stosunku do budżetu.

Przebudowa łańcucha dostaw suchej żywności i produktów niespożywczych wiodącej polskiej sieci detalicznej. Do zakresu obowiązków należały planowanie, zamawianie, zarządzanie zapasem, wybór lokalizacji magazynu, zarządzanie przetargiem na nowego operatora 3PL (magazyn i transport) oraz wsparcie wdrożeniowe.

Prowadzenie przetargów z operatorami 3PL (magazyn i transport), negocjacje i zawieranie umów.

Prowadzenie przetargu na operatora 3PL, negocjacje i zawieranie umów (magazyn i transport).