Wykorzystując nasze doświadczenie w projektowaniu i optymalizacji magazynów, pomagamy naszym klientom poprawić ich działalność pod względem jakości usług, wydajności magazynu i reduckji kosztów. Naszym punktem wyjścia są zawsze zdefiniowane i uzgodnione potrzeby biznesowe – zarówno te znane obecnie, jak i te oczekiwane w perspektywie krótko- i średnioterminowej. To do nich dostosowujemy nasze rozwiązania!

Z powodzeniem zrealizowaliśmy ponad 100 projektów związanych z projektowaniem i modernizacją magazynów. Nasze portfolio obejmuje współprace z klientami z różnych sektorów – od żywności suchej, świeżej i mrożonej, przez artykuły FMCG, aż po motoryzacje i towarzy przemysłowe. Współpracujemy z producentami, sprzedawcami detalicnzymi i sklepami e-commerce.

Do naszych kompetencji należy projektowanie od postaw całego budynku i terenu przyległego, rozplanowanie wnętrza pustego magazynu oraz przeprojektowanie działających magazynów.

Technologia ma coraz większy wpływ na operacje magazynowe. Coraz częściej w operacjach korzysta się z RFID czy PbV, które zastępują tradycyjne skanery. Wózki widłowe zastępowane są rozwiązaniami automatycznymi dla ruchów pełnopaletowych. Nasi klienci wybierają również rozwiązania takie jak systemy „put to light”. W naszym doświadczeniu operacyjnym bierzemy pod uwagę te najnowsze rozwiązania, dbając o to by wybrane podejście miało wymierny zwrot z inwestycji (ROI).

Nasz udział w  projektach magazynowych obejmuje:

Ekspresowy audyt

Audyt ekspresowy koncentruje się na ogólnej ocenie operacji, zrozumieniu obecnych i przyszłych wymagań oraz zajęciu się wstępnie zdefiniowanymi ograniczeniami i nieefektywnymi obszarami.Na tym etapie identyfikujemy szybkie usprawnienia, które pozwolą osiągnąć redukcję kosztów i zoptymalizują procesy w magazynie, a następnie w razie potrzeby przedstawiamy potencjalne korzyści związane z dogłębną reorganizacją procesów.

Generalny plan

Jeśli ekspresowy audyt wskaże znaczne korzyści związane z dogłębną reorganizacją procesów, przechodzimy do fazy głównego planowania. Jest to etap, który opiera się na analizie danych historycznych ruchów magazynowych i zakładanych prognozach wzrostu. Analizy te pozwalają nam stworzyć i sparametryzować model „przepływu towarów”. Model ten służy jako narzędzie oceny zastosowania alternatywnych rozwiązań, bierze pod uwagę ich wydajność i opłacalność.

Każde alternatywny scenariusz jest mierzone pod względem przewidywanych kosztów wdrożenia i wewnętrznej stopy zwrotu (IRR), co pozwala klientowi podjąć wstępną decyzję dotyczącą danego scenariusza i rozpocząć następną fazę projektu.

Wstępna selekcja dostawców

Po pomyślnym zakończeniu fazy generalnego planowania wspomagamy naszych klientów w przygotowaniu przetargów na sprzęt magazynowy, systemy IT oraz pomagamy wybrać renomowanych dostawców. Następnie pomagamy w analizie i negocjacjach ofert otrzymanych od dostawców, zarówno pod kątem ceny zakupu, jak i późniejszych kosztów eksploatacji.

Nasze działania opieramy na „Karcie Oceny Dostawcy”, gdzie klarownie określamy znaczenie takich aspektów jak wartość inwestycji, wewnętrzna stopa zwrotu (IRR), niezawodność, elastyczność, możliwość dostosowania rozwiązania oraz innych ważnych kryteriów ustalanych w trakcie procesu decyzyjnego.

Szczegółowy projekt/Zawarcie umowy z dostawcą

W zależności od stopnia złożoności i skali projektu, zalecamy naszym klientom wypracowanie szczegółowego projektu wybranego rozwiązania z dostawcą przed podpisaniem głównej umowy wdrożeniowej.

Takie podejście pozwala uniknąć ryzyka, że zakres projektu będzie rozszerzał się od samego początku. Po tym, jak nasz klient sporządzi listę wybranych dostawców, a następnie podpisze list intencyjny z preferowanym dostawcą, pomagamy mu przystąpić do projektu szczegółowego.

Na tym etapie ściśle przestrzegamy wstępnych założeń projektowych, w tym szczegółowego planu nakładów kapitałowych i stopy zwrotu z inwestycji (IRR), aby upewnić się, że dostawca przestrzega uzgodnionych warunków. Gdy projekt spełni oczekiwania klienta, kontrakt jest przyznawany dostawcy.

Naszych klientów wspieramy też w przygotowaniu i podpisywaniu umów dotyczących wdrożenia i utrzymania SLA (gwarantowanego poziomu usług).

Wdrożenie i wsparcie po uruchomieniu operacji

Dysponujemy wykwalifikowanymi pracownikami, którzy są w stanie wesprzeć wdrożenie projektu na każdym poziomie oraz odpowiadać za całościowe zarządzanie projektem. Nasi współpracownicy uczestniczyli i uczestniczą w tworzeniu licznych rozwiązań magazynowych, obsługujących dziesiątki tysięcy zamówień dziennie. Mieliśmy okazję uczestniczyć w wielu przedsięwzięciach od fazy początkowej, dzięki czemu lepiej rozumiemy proces transformacji, jaka się dokonała.

Nasi klienci regularnie wyrażają zadowolenie ze stałego wsparcia w ulepszaniu i dostosowywaniu ich magazynów do zmiennego i rozwijającego się środowiska biznesowego. W wielu przypadkach nasz początkowy „ekspresowy audyt” doprowadził do nawiązania długotrwałej współpracy..

Standardowe kwestie brane pod uwagę podczas projektowania magazynu

  • Dane historyczne i prognozy rozwoju w celu zrozumienia wymagań, a także wykrycia obecnych oraz przyszłych wąskich gardeł i obszarów nadających się do poprawy.
  • Układ budynku i jego wpływ na przepustowość magazynu (magazynowanie, procesowanie i obszary dodatkowe).
  • Przepływ produktu przez magazyn, zwrócenie uwagi na wąskie gardła.
    • Potencjalna różnorodność procesu (warunki przechowywania, np. kontrola temperatury, charakterystyka produktu lub wielkość i rodzaj zamówień).
    • Elastyczność operacji, jeśli chodzi o sezonowości, wzrostu popytu i wprowadzenia nowych produktów.
  • Produktywność oraz wydajność potencjalnych rozwiązań i wynikające z nich koszty.
    • Zależność od siły roboczej - obsługa ręczna vs mechaniczna i wynikająca z tego wewnętrzna stopa zwrotu (IRR).
  • Rozwiązania IT (WMS i systemy wspierające, np. EDI, zarządzanie zwrotami i reklamacjami).

Chcesz wiedzieć więcej?

Skontaktuj się z naszym Starszym Partnerem
Markiem Dymarskim

LUB

Zostaw nam wiadomość poprzez formularz kontaktowy

Case Studies

Wybrane projekty

Kompleksowy audyt operatora 3PL oraz program usprawnień dla magazynu i transportu.

Przebudowa łańcucha dostaw suchej żywności i produktów niespożywczych wiodącej polskiej sieci detalicznej. Do zakresu obowiązków należały planowanie, zamawianie, zarządzanie zapasem, wybór lokalizacji magazynu, zarządzanie przetargiem na nowego operatora 3PL (magazyn i transport) oraz wsparcie wdrożeniowe.

Zarządzanie programem automatyzacji kluczowych magazynów w pięciu krajach europejskich z wykorzystaniem finansowania zewnętrznego.

Wybór i zakontraktowanie operatora 3PL dla wielokanałowego DC (70.000 m2). Wybór i zakontraktowanie dostawcy rozwiązania automatyzacji magazynu. Wdrożenie wybranego rozwiązania.

Usprawnienie procesów i redukcja kosztów magazynu centralnego i magazynu e-commerce.

Konsolidacja i usprawnienie procesów magazynowych. Wybór i zakontraktowanie nowej operacji.

Redesign warehouse and picking strategy, identify gaps in stock management. Overall reduction of the warehouse space do to stock optimization initiatives

Wsparcie regionalnej firmy 3PL w optymalizacji operacji magazynowych i transportowych oraz w opracowaniu planu dochodowego w średnim i długim terminie, w tym wsparcie w zarządzaniu relacjami z klientami i przeprojektowaniu struktury organizacyjnej.

Przeprojektowanie procesów magazynowe i model sieci transportowej dla wiodącego producenta i dystrybutora produktów ogrodniczych. Zapewnienie ponad 10% rocznych oszczędności w stosunku do budżetu.

Przebudowa łańcucha dostaw suchej żywności i produktów niespożywczych wiodącej polskiej sieci detalicznej. Do zakresu obowiązków należały planowanie, zamawianie, zarządzanie zapasem, wybór lokalizacji magazynu, zarządzanie przetargiem na nowego operatora 3PL (magazyn i transport) oraz wsparcie wdrożeniowe.

Przeprowadziliśmy konkurencyjny przetarg oraz wypracowaliśmy model kosztów “logistyki wewnętrznej” w celu przygotowania uczciwego porównania i miarodajnego Business Case’u dla udziałowców w projekcie.

Kompleksowy przetarg, negocjacje, zawieranie umowy i wdrożenie operacji 3PL w zakresie magazynowania i dystrybucji.

Przetarg na operatora 3PL (centrum dystrybucyjne oraz transport krajowy i międzynarodowy), negocjacje i zawieranie umów oraz optymalizacja zapasu.

Prowadzenie przetargów z operatorami 3PL (magazyn i transport), negocjacje i zawieranie umów.

Prowadzenie przetargu na operatora 3PL, negocjacje i zawieranie umów (magazyn i transport).

Kompleksowy audyt operatora 3PL oraz program usprawnień dla magazynu i transportu.

Modelowanie i standaryzacja procesów biznesowych w łańcuchu dostaw. Wdrażanie różnych rozwiązań IT (SAP, JDA, systemy kontroli zapasu w czasie rzeczywistym, kompletacja głosowa) w wielu krajach i lokalizacjach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.